Методична робота – один із домінуючих чинників, які прискорюють формування педагогічного досвіду й підвищують якість освіти. Методична робота в школі являє собою цілісну систему заходів, спрямованих на всебічне підвищення професійної майстерності вчителів, на збагачення й розвиток творчого потенціалу колективу в цілому, на досягнення оптимальних результатів навчання й виховання.
Головним органом управління науково-методичною роботою в школі є методична рада, зміст діяльності якої спрямований на визначення, відбір і розробку різних варіантів змісту освіти в школі, технологій, форм і методів навчально-виховного процесу, його методичного забезпечення, впровадження інноваційного педагогічного досвіду.
Основними завданнями методичної роботи школи є:
Домінуючою формою методичної роботи в школі є шкільні методичні об’єднання вчителів. Робота ШМО планується залежно від конкретних потреб школи, інтересів, здібностей вчителів, враховуючи моніторингові дослідження навчальних досягнень учнів.
На засіданнях ШМО:
планується і аналізується робота з обдарованими дітьми.
Згідно з річним планом у школі проводяться предметні тижні, шкільні олімпіади, які сприяють розвитку творчої активності вчителів та учнів.
Творчість - це мистецтво втілювати ідеї у реальність. Вона відкриває перед нами безмежні можливості для стимулювання учнівського розвитку, розкриття їхнього потенціалу та виховання громадян з глибокими знаннями і широкими перспективами. І саме методична творчість, знаходячись в центрі нашого педагогічного процесу, стає крилатою фортецею, що надає нам сили й упевненості в нашій місії.
Лист Міністерства освіти і науки України від 13 серпня 2025 р. № 1/16828-25
“Про інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів / інтегрованих курсів у закладах загальної середньої освіти у 2025/2026 навчальному році“
Департаменти (управління) освіти і науки обласних,
Київської міської (військових) державних адміністрацій
Заклади післядипломної педагогічної освіти
Про інструктивно-методичні рекомендації
щодо викладання навчальних предметів /інтегрованих курсів у закладах
загальної середньої освіти у 2025/2026 навчальному році
З метою забезпечення єдиних підходів до реалізації державної освітньої політики у сфері загальної середньої освіти, належної організації освітнього процесу відповідно до вимог Державних стандартів загальної середньої освіти, створення умов для підвищення якості освіти та результативності навчання Міністерство освіти і науки України надсилає для практичного використання в роботі інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів / інтегрованих курсів у закладах загальної середньої освіти у 2025/2026 навчальному році «Освітній навігатор на 2025/2026 навчальний рік».
Зазначені матеріали підготовлені спільно з Державною науковою установою «Інститут модернізації змісту освіти»; Державною установою «Український інститут розвитку освіти»; Інститутом педагогіки Національної академії педагогічних наук України; Офісом впровадження Нової української школи при Міністерстві науки і освіти України.
Просимо довести інформацію до відома керівників закладів загальної середньої освіти та педагогічних працівників.
Додаток: 45 арк.
Заступник Міністра Надія КУЗЬМИЧОВА
Методичні рекомендації: Освітній навігатор на 2025/2026 навчальний рік
Методичні рекомендації щодо викладання у початковій школі у 2025/2026 н.р.
Загальні методичні рекомендації на 2025-2026 н.р.: базова школа
Методичні рекомендації щодо викладання іноземних мов у 2025/2026 н.р.
Методичні рекомендації щодо викладання мистецтва у 2025/2026 н.р.
Методичні рекомендації щодо викладання математики у 2025/2026 н.р.
Методичні рекомендації щодо викладання предметів природничо освітньої галузі у 2025/2026 н.р.
Методичні рекомендації щодо викладання інформатики у 2025/2026 н.р.
Методичні рекомендації щодо викладання “Технології” у 2025/2026 н.р.
Методичні рекомендації щодо викладання фізичної культури у 2025/2026 н.р.
Методичні рекомендації щодо викладання предмета «Захист України» у 2025/2026 н.р.
Особливості викладання навчальних предметів у 2023/2024 навчальному році наведені у додатках до інструктивно-методичних рекомендацій