Button Example

Методична робота

Методична робота – один із домінуючих чинників, які прискорюють формування педагогічного досвіду й підвищують якість освіти. Методична робота в школі являє собою цілісну систему заходів, спрямованих на всебічне підвищення професійної майстерності вчителів, на збагачення й розвиток творчого потенціалу колективу в цілому, на досягнення оптимальних результатів навчання й виховання.

Головним органом управління науково-методичною роботою в школі є методична рада, зміст діяльності якої спрямований на визначення, відбір і розробку різних варіантів змісту освіти в школі, технологій, форм і методів навчально-виховного процесу, його методичного забезпечення, впровадження інноваційного педагогічного досвіду.

Основними завданнями методичної роботи школи є:

  • розвиток учительської творчості;
  • формування інтересу до сучасних наукових ідей, дослідницької роботи;
  • покращення методичної підготовки кадрів;покращення методичної підготовки кадрів;покращення методичної підготовки кадрів;покращення методичної підготовки кадрів;
  • вивчення стилю роботи вчителя;
  • апробація й упровадження освітніх технологій, нових курсів, програм.

Домінуючою формою методичної роботи в школі є шкільні методичні об’єднання вчителів. Робота ШМО планується залежно від конкретних потреб школи, інтересів, здібностей вчителів, враховуючи моніторингові дослідження навчальних досягнень учнів.

 

На засіданнях ШМО:

  • вивчаються навчальні програми, посібники, підручники, інструкції та методичні листи Міністерства освіти і науки України;
  • розглядаються норма­тивно-правові документи щодо організації навчально-виховного процесу;
  • заслуховуються і обговорюються доповіді з актуальних питань навчання і виховання, доповіді вчителів, які пройшли курсову перепідготовку;
  • розглядаються новинки психолого-педагогічної та методичної літератури;
  • проводиться ознайомлення з досвідом колег;
  • аналізуються уроки, заходи, предметні олімпіади, якість знань, умінь та навичок учнів;
  • затверджуються тексти завдань олімпіад;
  • планується і аналізується робота з обдарованими дітьми.

Згідно з річним планом у школі прово­дяться предметні тижні, шкільні олімпіади, які спри­яють розвитку творчої активності вчителів та учнів.

Атестація 2024-2025

Творчість - це мистецтво втілювати ідеї у реальність. Вона відкриває перед нами безмежні можливості для стимулювання учнівського розвитку, розкриття їхнього потенціалу та виховання громадян з глибокими знаннями і широкими перспективами. І саме методична творчість, знаходячись в центрі нашого педагогічного процесу, стає крилатою фортецею, що надає нам сили й упевненості в нашій місії.

Розробки уроків вчителів Шульгинського ліцею
Публікації вчителів Шульгинського ліцею
Презентації вчителів Шульгинського ліцею
Тести вчителів Шульгинського ліцею

Про інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів / інтегрованих курсів у закладах загальної середньої освіти у 2025/2026 навчальному році

Лист Міністерства освіти і науки України від 13 серпня 2025 р. № 1/16828-25

“Про інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів / інтегрованих курсів у закладах загальної середньої освіти у 2025/2026 навчальному році“

 

Департаменти (управління) освіти і науки обласних,
Київської міської (військових) державних адміністрацій
Заклади післядипломної педагогічної освіти

Про інструктивно-методичні рекомендації 

щодо викладання навчальних предметів /інтегрованих курсів у закладах
загальної середньої освіти у 2025/2026 навчальному році

 

З метою забезпечення єдиних підходів до реалізації державної освітньої політики у сфері загальної середньої освіти, належної організації освітнього процесу відповідно до вимог Державних стандартів загальної середньої освіти, створення умов для підвищення якості освіти та результативності навчання Міністерство освіти і науки України надсилає для практичного використання в роботі інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів / інтегрованих курсів у закладах загальної середньої освіти у 2025/2026 навчальному році «Освітній навігатор на 2025/2026 навчальний рік».

 

Зазначені матеріали підготовлені спільно з Державною науковою установою «Інститут модернізації змісту освіти»; Державною установою «Український інститут розвитку освіти»; Інститутом педагогіки Національної академії педагогічних наук України; Офісом впровадження Нової української школи при Міністерстві науки і освіти України.

 

Просимо довести інформацію до відома керівників закладів загальної середньої освіти та педагогічних працівників.

 

Додаток: 45 арк.

 

Заступник Міністра Надія КУЗЬМИЧОВА

 

Методичні рекомендації: Освітній навігатор на 2025/2026 навчальний рік

Методичні рекомендації щодо викладання у початковій школі у 2025/2026 н.р.

Загальні методичні рекомендації на 2025-2026 н.р.: базова школа

Методичні рекомендації щодо викладання української мови, української та зарубіжної літератури, інтегрованого курсу літератур у 2025/2026 н.р.

Методичні рекомендації щодо викладання іноземних мов у 2025/2026 н.р.

Методичні рекомендації щодо викладання історії, громадянської освіти та правознавства у 2025/2026 н.р.

Методичні рекомендації щодо викладання мистецтва у 2025/2026 н.р.

Методичні рекомендації щодо викладання математики у 2025/2026 н.р.

Методичні рекомендації щодо викладання предметів природничо освітньої галузі у 2025/2026 н.р.

Методичні рекомендації щодо викладання інформатики у 2025/2026 н.р.

Методичні рекомендації щодо викладання предметів соціальної і здоров’язбережувальної освітньої галузі у 2025/2026 н.р.

Методичні рекомендації щодо викладання “Технології” у 2025/2026 н.р.

Методичні рекомендації щодо викладання фізичної культури у 2025/2026 н.р.

Методичні рекомендації щодо викладання предмета «Захист України» у 2025/2026 н.р.